perjantai 30. toukokuuta 2014

Booyah

Varoitus, postaus on sairastunut kuvaripuliin.

Tässä on taas ollu vähä kaikkee menoa nii en oo kerennyt kirjoittelemaan, mutta nyt on hyvää aikaa kirjoitella kun ollaan linkassa matkalla Helsingistä takaisin kotiin. Helsingin reissusta hieman alempana, ensin kerron viime viikonloppuisesta isosleiristä.
Lähdettiin perjantai-iltana seurakunta talonpihasta ja käännettiin keula kohti Vaivion leirikeskusta. Viikonloppuun kuului suomen jäkispelin katsomista (ja hulluna huutamista), iltaohjelman tekoa, syömistä, hartauksia, ihanaa kesäsäätä ja sen kuvailua :)

Kun tultiin kotiin Vaiviosta, oli enää kaksi päivää meidän luokkaretkeen! Pakkaaminenkin piti aloittaa jo silloin sunnuntai iltana, ettei tule kiire. Kyllähän sitä vielä tiistai aamuna täytyi juosta ympäri taloa ja etsiä puuttuvia tavaroita, mutta kouluun selvisin! Meillä oli siis koulua yhteen asti ennen matkalle lähtöä. Vähän ennen yhtä lähdettiin kaikki odottamaan bussia koulun taakse, kaikki olivat aivan innoissaan tulevasta matkasta ja siitä mitä kaikkea päästään näkemään ja kokemaan. Bussi saapui (meinasi ajaa meidän päällekkin siinä) ja heitimme laukut kyytiin ja valittiin äkkiä parhaat paikat. Startattiin pihasta vähän yli yhden ja kaikki mietti kuumeisesti, että unohtuikohan nyt jotakin. Matkan aikana ehdittiin mm. pelata korttia, katsoa elokuva, kirjoittaa puhe, kuunnella hyvää musiikkia ja viettää muuten vain aikaa yhdessä.

Vasemman puoleinen on Mari (Linkki Marin blogiin) ja vieressä Sointu.

Majoituimme siis Vantaalla, Sokos Hotel Flamingossa. Saavuttiin hotellille puol kasin maissa, käytiin hesessä syömässä ja sitten nukkumaan. Jo ensikatsaus tuohon pääkaupunkiseudulle oli sellanen että huhuh onpa tää iso paikka!

Seuraavina päivinä meillä olikin luvassa vaikka ja mitä ohjelmaa. Kaupunkikierros, shoppailua, Luonnontieteellisessä museossa, Ateneumissa (jossa oli hieno Tove Janssonin näyttely) ja Eduskuntatalossa käynti sekä Heureka. Sekä Linnanmäki ja Sea Life. Kaupunkikierroksella nähtiin laajasti Helsinkiä, sen taloja ja vähän syrjäisempiäkin maisemia. Nähtiin muuten myös "Pihlajakatu". Monet meistä ajattelivat, että Ateneumissa käynti olisi kuolettavan tylsää, tauluja seinillä ja sitten se juostaan läpi. Ainakin omalla kohdalla tämä käsitys meni aika huti, oli mielenkiintoista oppia tuntemaan Tovea ja nähdä uusia puolia muumeista. Luonnontieteellisessä museossa nähtiin monia erilaisia eläimiä, ja niiden luurankoja. Tämäkin oli mielenkiintoinen kierros, ja olihan siellä paljon söpöjä eläimiä - vaikka täytettyjä olivatkin. Linnanmäki oli monelle matkan kohokohta, ja olihan siellä hauskaa! Syötiin hattaraa ja saatiin päät sekaisin laitteissa. Perjantaina ennen lähtöä mentiin Heurekaan, se vasta olikin mielenkiintoinen! Kävimme planetaariossa, jossa oli solu näytös, se oli aivan uskomattoman hieno! Teetettiin myös omalla naamalla varustetut kolikot ennen lähtöä. Kyllähän me ehdittiin ohjelman väleissä myös syödä kaikkea hyvää.
Me päästiin myös viikon aikana telkkariin! Ylen uutisissa nähtiin pätkä meidän luokkaretkestä. Saatiin tää meidänkin kylä takas Suomen kartalle. Kylläpä kannatti mennä Helsinkiin.

Aina on aikaa selfielle ja kaverikuvalle!

Tässä kuvassa näkyy myös Sanna (Linkki Sannan blogiin), hänkin oli meidän kanssa samassa huoneessa, mutta ei ole muissa kuvissa näkynyt :D

Tätä postausta on siis kirjoitettu linja-autossa kun olimme matkalla Helsingistä takaisin kotiin.
Paluu matkalla kauittimista soi laaja kirja kesä biisejä, ja tämä Booyah joka muodostui meidän theme songiksi.